To jest strona archiwalna – aktualna witryna internetowa znajduje się → tutaj

ul. Szkolna 9, 33-300 Nowy Sącz, 18 444 34 80, sp3_sekretariat@edu.nowysacz.pl, Biuletyn Informacji Publicznej

Zdalne nauczanie

images/banners/zdalne_nauczanie/biblioteka.png

Biblioteka

images/banners/zdalne_nauczanie/swietlica.png

Świetlica

images/banners/zdalne_nauczanie/pomoc.png

Pomoc psychologiczno - pedagogiczna

images/banners/zdalne_nauczanie/romskie.png

Zajęcia romskie

images/banners/zdalne_nauczanie/sport34.png

SKS kl. 3 i 4

Biblioteka

Konkurs biblioteczny

R. Przydatek
Kategoria:

Biblioteka szkolna serdecznie zaprasza uczniów kl.I-III do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt"Mój ulubiony bohater książkowy".Format pracy A-4 lub A-3,technika wykonania dowolna.Prace należy dostarczyć do biblioteki szkolnej po powrocie do szkoły.

Pozdrawiam

Renata Przydatek

Jak zmieniała się książka na przestrzeni wieków?

Kategoria:

Książka – zapis myśli ludzkiej utrwalony w różnej formie mający trwały charakter.

Dzisiejsza postać książki wywodzi się od kodeksu, czyli kartek papieru połączonych grzbietem, które zastąpiły poprzednią formę dokumentu piśmienniczego, czyli zwoju. Historia piśmiennictwa jest jednak o wiele dłuższa i bardzo ciekawa. Książka przybierała różnorodne formy. Oto  najważniejsze etapy jej przemian:

Żywa książka (człowiek) – w czasach, gdy ludzkość nie znała jeszcze pisma istnieli w plemionach wybrani ludzie, którzy zapamiętywali wszystkie ważne fakty, a potem opowiadali o nich swoim współplemieńcom.
Malowidła jaskiniowe (początki pisma obrazkowego) –  to pierwsze pisemne sposoby przekazywania myśli innym ludziom. Były to najczęściej wizerunki zwierząt, ludzi, polowań lub innych wydarzeń. Takie rysunki naskalne z początku epoki neolitycznej odnaleziono w jaskiniach w Afryce, Indiach, Hiszpanii, Francji i Ameryce Północnej.

Gliniane tabliczki (pismo klinowe) powstało ok. 4 tys. lat p.n.e. w Mezopotamii. Sumerowie  odciskali na tabliczkach z gliny znaki przy pomocy zaostrzonej twardej trzciny lub drewnianego rylca. Po obustronnym zapisaniu suszono je na słońcu lub wypalano co nadawało im trwałość. Tabliczki przechowywano w pierwszych bibliotekach.

Czytaj więcej...

CYTATY O KSIĄŻCE

R. Przydatek
Kategoria:

Przedstawiam Wam cytaty o książce wybitnych pisarzy, poetów, artystów . Cytat to dosłowne przytoczenie czyichś słów, zapisujemy w cudzysłowie. 

 

CYTATY O KSIĄŻCE

"Kiedy pierwszy raz czytam dobrą książkę, doświadczam uczucia, 
jakbym zyskał nowego przyjaciela"

(Johan Wolfgang Goethe)

"Lubić czytanie - to znaczy godziny nudów, 
które człowiek miewa w życiu, zmieniać na godziny radości"

(Monteskiusz)

"Kochajcie książki. One ułatwią Wam życie, po przyjacielsku pomogą zorientować się w pstrej i burzliwej gmatwaninie myśli, uczuć i zdarzeń. One nauczą Was szanować człowieka i samych siebie, one uskrzydlą rozum i serce uczuciem miłości dla świata, dla człowieka"

Czytaj więcej...

Zalety czytania książek

Kategoria:

1.    Książka pomaga nam rozwijać język i słownictwo. Uczy nas wyrażać myśli i rozumieć innych.
2.    Książka rozwija myślenie. Dostarcza nam pojęć myślowych i nowych idei, rozszerza naszą świadomość i nasz świat.
3.    Książka pobudza fantazję, uczy budować obrazy w wyobraźni.
4.    Książka dostarcza nam wiedzy o innych krajach i kulturach, o przyrodzie, technice, historii, o tym wszystkim, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej.
5.    Książka rozwija nasze uczucia i zdolność do empatii. Wyrabia w nas umiejętność wczucia się w czyjąś sytuację.
6.    Książka dodaje sił i zapału. Dostarcza nam i emocji. Może rozśmieszyć lub zasmucić. Może pocieszyć i wskazać nowe możliwości.
7.    Książka może stawiać pytania, które angażują i pobudzają do dalszych przemyśleń.
8.    Książka uczy nas etyki. Skłania do namysłu nad tym, co słuszne, a co nie, co dobre, a co złe.
9.    Książka może wytłumaczyć rzeczywistość i pomóc w zrozumieniu zależności.
10.    Książka może udowodnić, że często pytanie ma więcej, niż jedną odpowiedź, że na problem da się spojrzeć z różnych stron. Może podpowiedzieć inne sposoby rozwiązywania konfliktów niż przemoc.

Czytaj więcej...

Poeci o książkach

R. Przydatek
Kategoria:

Drodzy uczniowie przedstawiam Wam do przeczytania wiersze, które mówią o miłości do książek.


„Żegnaj mi, księgo!... Nic losów,
Utrzymać nie zdoła na wodzy!...
Rzuca cię człowiek ubogi,
Przyjmą cię ludzie ubodzy”.

                                   J. KASPROWICZ


 „O, gdybym kiedy dożył tej pociechy,
Żeby te księgi zbłądziły pod strzechy…”

                                 A. MICKIEWICZ


„Powadził się kałamarz na stoliku z piórem,

Kto świeżo napisanej księgi był autorem.
Nadszedł ten, co ją pisał, rozśmiał się z bajarzów.
Wieleż takich na świecie piór i kałamarzów!”.

                                   J. KRASICKI

Czytaj więcej...

Afirmacje sposobem osiągnięcia sukcesu w szkole

Kategoria:

Słowo afirmacja pochodzi od łacińskiego affirmare, co oznacza  „zrównoważony, wzmocniony”. Afirmacje to pozytywne stwierdzenia, które rzeczywiście nas wzmacniają – nasze postanowienia, zamiary, marzenia i plany. Pomagają nam również uwierzyć w nasz potencjał. Będą nas wspierać. Nie tylko przełamią  negatywne wzorce myślenia i działania, ale wpiszą w nasze umysły wzorce pozytywne, które będą dobrze nam służyły. Warto zacząć od nich każdy nasz dzień, ponieważ to właśnie rano, zaraz po przebudzeniu tworzymy naszą energię na cały dzień. Afirmacje trzeba  regularnie powtarzać przez co najmniej 21 dni.  
Zmień swój sposób myślenia, a zmienisz swoją rzeczywistość – radził psycholog i filozof William James już na początku XX wieku.
Jedynym sposobem zatrzymania tego procesu jest zmiana naszego sposobu myślenia.
Nie chce mi się uczyć! -  Bardzo chce mi się uczyć!
Nie będę tego robić! - Mam wielką ochotę to robić!

Jak to zrobić?
Zapisz na kartce wszystkie przekonania, które Cię ograniczają. Poświęć na to 5 minut. Weź teraz drugą kartkę i zapisz afirmacje (pozytywne stwierdzenia). Zrób to z energią! Wypowiedz  głośno!
Kolejną częścią afirmacji jest praca na wyobrażeniach. Gdy masz już zapisane pozytywne afirmacje, stwórz w swoich myślach ich obraz. Wyobraźnia  pozwala Ci zobaczyć siebie, jak biegle posługujesz się nowymi umiejętnościami. Widzisz dokładnie sukcesy, jakie osiągasz dzięki nowej umiejętności. Widzisz, jak stoisz przed tablicą z wynikami, jak pod Twoim nazwiskiem jest ocena celująca.
Przypnij te karteczki z Twoimi afirmacjami w pokoju, w łazience, na szafkach w kuchni – tam, gdzie często będziesz mógł na nie spoglądać.  Gdzie nie pójdziesz  tam znajdziesz pozytywny przekaz. Nastroi Cię to pozytywnie.

Czytaj więcej...
Save
Cookies user prefences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.
Joomla!
Accept
Decline
BCMath lib not installed. RSA encryption unavailable