To jest strona archiwalna – aktualna witryna internetowa znajduje się → tutaj

ul. Szkolna 9, 33-300 Nowy Sącz, 18 444 34 80, sp3_sekretariat@edu.nowysacz.pl, Biuletyn Informacji Publicznej

Zdalne nauczanie

images/banners/zdalne_nauczanie/biblioteka.png

Biblioteka

images/banners/zdalne_nauczanie/swietlica.png

Świetlica

images/banners/zdalne_nauczanie/pomoc.png

Pomoc psychologiczno - pedagogiczna

images/banners/zdalne_nauczanie/romskie.png

Zajęcia romskie

images/banners/zdalne_nauczanie/sport34.png

SKS kl. 3 i 4

Biblioteka

Bądźmy odpowiedzialni! Zostańmy w domu!

Kategoria:

Co możemy robić w czasie koronawirusa przebywając w domu - propozycje

Już 2 tygodnie nie wychodzimy z domu z powodu koronawirusa. Wyczerpują się już nam pomysły na to, co robić w wolnym czasie. Odrobione zadanie, przeczytana książka, obejrzany serial, wykonane obowiązki domowe... Wydaje się, że już nic więcej nie wymyślimy. Nie musi tak być! Co możemy jeszcze zrobić? Niektóre pomysły mogą zmienić się w pasje i stałe zainteresowania. Kreatywne sposoby na nudę albo przyjdą same albo… możesz o nich przeczytać w poniższym artykule.
Poniższe sposoby możesz zrealizować zarówno samodzielnie, jak i z pomocą rodziców, rodzeństwa.
•    Oglądnij stare albumy rodzinne ze zdjęciami. Jeżeli nie masz w domu, poproś dziadków o ich wypożyczenie. Porozmawiaj o przodkach. A może opracujesz drzewo genealogiczne Twojej rodziny?
•    Zacznij prowadzić kronikę rodzinną. Będziemy pamiętać o ważnych momentach związanych z Twoją rodziną. Opisz istotne chwile z Waszego życia i zachowasz w ten sposób  pamięć o nich.  Może stworzysz w rodzinie nową, integrującą tradycję. Co zapisywać: ważne wydarzenia z życia rodziny, informacje o nowych członkach rodziny, wyjazdy, życie codzienne, pasje i zainteresowania.
•    Zacznij pisać pamiętnik. O ile już tego nie robisz. Przenoszenie swoich myśli na papier może bardzo pozytywnie wpłynąć na nasze życie – poprawić jego jakość i sprawić, że poczujemy się szczęśliwsi.  Pomyśl  ile radości sprawi Ci przeczytanie po 30 latach np. o swoich perypetiach w szkole itp. Będzie to taka mała podróż w czasie...

Czytaj więcej...

Bajka pt. "Zostań w domu"

R. Przydatek
Kategoria:

Drodzy uczniowie i rodzice, polecam Wam do przeczytania ciekawą bajkę, która jest pokrzepiająca w tym wymagającym okresie. Aby otworzyć bajkę kliknij w LINK.

Pozdrawiam Wszystkich

Bibliotekarz SP3

Renata Przydatek  

Zagadka „Drogą dedukcji, Watsonie”

Kategoria:

Mija już drugi tydzień zamknięcia szkół z powodu koronowirusa. Konieczność przebywania w domu, bez kontaktów z koleżankami/kolegami dla wielu z Was jest trudna i sprawia, że narasta poczucie nudy. Jest to szansa  na zrobienie czegoś niespodziewanego. Gdyby nie nuda człowiek nie poznałby swojej kreatywności. Telewizja, książka czy rozmowy przez telefon nie wypełnią całego dnia. Zastanawiasz się, co zrobić z tym faktem? Próbuj być  kreatywny i wymyśl  różne pomysły na to, aby ten czas upływał w przyjemnej atmosferze. Pamiętaj, że dobre pomysły nie przychodzą wtedy kiedy się ich spodziewasz, trzeba  je wyławiać z wielu innych.
Ja proponuję rozwiązanie zagadki. Zabaw się w Sherlocka Holmesa i spróbuj rozwiązać zagadkę. To dobry sposób na rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wyciągania wniosków i podejmowania decyzji.
Zagadka
„Drogą dedukcji, Watsonie, drogą dedukcji”. Podedukuj i Ty!
1. Jest pięć domów, z których każdy ma drzwi frontowe w innym kolorze, zamieszkiwany jest przez osobę innej narodowości, hodującą inne zwierzę i lubiącą inny napój. Każda z tych osób jada co innego.
2. Australijczyk mieszka w domu z czerwonymi drzwiami.
3. Włoch ma psa.
4. Kawę pije się w domu z zielonymi drzwiami.
5. Ukrainiec pije herbatę.
6. Dom z zielonymi drzwiami jest tuż po prawej stronie (Twojej prawej) domu z drzwiami w kolorze kości słoniowej.

Czytaj więcej...

Książki dla najmłodszych ”Czytam sobie”

R. Przydatek
Kategoria:

Książki dla najmłodszych ”Czytam sobie”

„Czytam sobie” to program edukacyjny  do nauki czytania. Książki przeznaczone do nauki czytania dla  najmłodszych-patronat Lustra Biblioteki.

Materiały do pobrania na stronie internetowej

-czytamsobie.pl

-zostanwdomuwspomożdziecko w nauce czytania

-https://Egmont.pl/czytam-sobie-Pierwsze-slowa-zestaw-edu

-https://bit.ly/2xTOh05-Centrum Edukacji Obywatelskiej.Książki wspierające naukę czytania

W oparciu o materiały E-Zasoby-B Lustro Biblioteki

Jak uczyć się skutecznie?

Kategoria:

Jak uczyć się skutecznie? Nie wszyscy uczymy się w ten sam sposób. Każdy z nas przez lata wyrabia sobie pewne nawyki, które sprawiają, że w określonych sytuacjach uczymy się łatwiej, w innych trudniej. Każdego z nas cechują różne style uczenia się. Większość z nas od najmłodszych lat rozwija jeden lub więcej preferowanych stylów uczenia się. Jeśli metody nauczania dopasowane są do naszego preferowanego stylu uczenia się, proces nauki jest bardziej efektywny. Aby maksymalnie podnieść poziom własnego procesu uczenia się powinniśmy określić jaki jest nasz styl uczenia się i ucząc się korzystać z tego z stylu. Styl uczenia się nie wpływa tylko na naukę szkolną, ale zdobywanie wiedzy i  doświadczenia we wszystkich dziedzinach życia, w każdej sytuacji. Większość z nas stosuje najczęściej styl mieszany tzn. wykorzystuje do nauki pracę kilku zmysłów. Trzeba pamiętać, że każdy styl może być skuteczny w nauce, nie ma podziału na lepszy i gorszy.

Poznaj swój styl  uczenia się. Odpowiedz na pytania, zaznaczając właściwą cyfrę w skali od 1 (nie) do 6 (tak). Suma punktów uzyskanych z poszczególnych części informuje, w jakim stopniu jesteś wzrokowcem, słuchowcem czy  czuciowcem/kinestetykiem. Nie musisz drukować – możesz podliczyć punkty na kartce.

JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ
Gdy uczę się wzrokowo:
pamiętam stronę w książce z definicjami
Nie    1    2    3    4    5    6    Tak
mogę odtworzyć  w wyobraźni tabelki  w podręczniku

Czytaj więcej...

Zalety czytania

R. Przydatek
Kategoria:

Zalety czytania

Drodzy rodzice w lutym br. odbyło się pasowanie uczniów klas II na czytelników biblioteki szkolnej. Dzieciństwo nie polega na kolekcjonowaniu gadżetów, lecz dobrych chwil z rodziną, dobrych wzorców i wartości takich jak miłość, szacunek, poczucie bezpieczeństwa, radość. Można wiele zrobić, codziennie czytając dziecku. Czytanie dziecku rozbudza jego wyobraźnię, dostarcza mu emocji i radości, poszerza wiedzę o świecie, przynosi dobre wzorce zachowań. Dzięki głośnemu czytaniu nauka w szkole będzie dla niego łatwiejsza i przyjemniejsza. Czytanie jest jak witamina i szczepionka. Dzieci, którym czytamy są mądrzejsze, znacznie bardziej odporne na toksyny współczesnej kultury i znacznie lepiej poradzą sobie w życiu. Dlatego zachęcam Państwa  czytajmy dzieciom 20 minut dziennie. Codziennie !  

Badania naukowe potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:

  • buduje mocną więź między dorosłym i dzieckiem;
  • zapewnia emocjonalny rozwój dziecka;
  • rozwija język, pamięć i wyobraźnię;
  • uczy myślenia, poprawia koncentrację;
  • wzmacnia poczucie własnej wartości dziecka;
  • poszerza wiedzę ogólną;
  • ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole;
  • uczy wartości moralnych, pomaga w wychowaniu;
  • zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów;
  • chroni przed zagrożeniami ze strony masowej kultury;
  • kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy na całe życie.

TO NAJWAŻNIEJSZE 20 MINUT DNIA!

Życzę w tych trudnych dniach spędzenia miłych chwil na czytaniu dzieciom 

 

    W oparciu o „Biblioteka w Szkole”

Save
Cookies user prefences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.
Joomla!
Accept
Decline
BCMath lib not installed. RSA encryption unavailable